fredag 4 januari 2019

Närområdet

Igår var jag på promenad i närområdet. Det har blivit en hel del långpromenader i närområdet under den här julledigheten. Många fina soldagar. I går var det dessutom vindstilla så det var en riktigt skön promenad och jag passade på att fota lite.
 Vy med vårt fina kyrktorn till vänster och långt bort till höger kan man ana sjön Roxen.
Några meter längre fram fick jag en bättre bild på Roxen. Om man står på precis rätt plats är det alltså sjöutsikt. Även från vår tomt är det sjöutsikt, om man sitter på taknocken.
I vårt närområde har vi naturreservatet Kärna mosse där det är intressant att gå. Nyligen har det kommit upp en ny skylt som pekar rakt in i ett risigt, smalt skogsparti. Jag cyklar förbi skylten varje dag till jobbet och har undrat vad syftet är. På någon av julledighetens promenader följde jag skylten. Det är en sträcka genom en sumplövskog som är väl uppmärkt och kommer att bli en stig så småningom. Intressant att upptäcka nya områden precis nära hemma. Kommer att bli intressant att se hur det ser ut där när det blir vår.
Eftersom det inte blåste så gav jag mig även ut en bit över fälten. Varje gång som jag kommer hit känns det som att vi bor på landet. Det gör vi inte men vi har landet nära inpå.

Inga kommentarer: