torsdag 3 januari 2019

25 år som mamma

Idag för 25 år sedan blev jag mamma. Här ska man väl säga att det var omvälvande, men jag har hela tiden tyckt att det känts rätt naturligt. Naturligt men väldigt roligt!
Han föddes som en liten skrynklig krabat på 2700g. Sedan dess har han vuxit till sig och blivit en ståtlig 25-åring. Idag firades han med presenter och fika i egna lägenheten.

Av oss fick han en datorskärm och en hemgjord kokbok. Jag har suttit några dagar och letat recept och bilder. Skrivit in recepten och klistrat in bilderna i en anteckningsbok. Det är en blandning av recept och idéer som kan användas som inspiration. Detta är ingen pik till hans matlagning. Han har vid flera tillfällen efterlyst inspiration och hjälp. Det är ju inte alltid så lätt att hitta på vad man ska laga och som lite ovan i köket blir det ännu svårare. Jag hoppas att min kokbok ska hjälpa.
På de 25 åren har han ju också fått två småsyskon. Här står de i åldersordning och spelar något på datorn. Numera är den yngsta längst så jag får tydligen inte kalla honom "min lilla plutt" längre.

Stolt och glad firar jag mitt 25-årsjubileum!

Inga kommentarer: