torsdag 30 juni 2016

Vad ingenjörer inte kan

Min arbetsplats är full med ingenjörer. Det är duktiga och trevliga människor. De kan konstruera avancerade maskiner. De kan planera projekt som sträcker sig över flera år. De kan skämta och umgås. Men vet du vad de inte kan?

De vet inte hur man byter en tom toarulle mot en ny full i en toarullehållare. Det är väldigt ofta som jag går på toaletten och möts av en tom rulle i toarullehållaren. Inom armavstånd står det en ny rulle, som använts ett tag. Hur svårt kan det vara att slänga den tomma rullen och sätta i den nya?

Vi jobbar väldigt mycket med att dokumentera och verifiera saker på mitt jobb så jag har funderat på att skriva en tydlig instruktion om hur man verifierar att toarullen är slut och hur man då ersätter den med en ny. Någon dag ska jag göra det!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Hahahaha! Lustigt det där! Tycker absolut att du ska skriva en utförlig instruktion. Och kanske gömma toarullen nån gång också ;)