lördag 2 juli 2016

Packandets vånda

I morgon bär det iväg på scoutläger en vecka. Vi ska åka till Hultsfreds Scoutfestival med temat musik och kreativitet. Vi är nästan 50 personer från vår kår och det ska bli riktigt roligt. Problemet är bara att man måste packa innan.  Idag har jag egentligen inte haft annat för mig än att packa. Jag tycker det är så tråkigt att det inte blir av. Jag började ta fram de första sakerna redan i går kväll, men sedan blir jag liksom aldrig färdig.
Å andra sidan så får jag mycket annat gjort medan jag undviker att packa. Jag har plockat och grejat både inne och i trädgården, mellan regnskurarna. Jag har plockat vinbär och kokat sylt. Jag har rensat en liten hörna i trädgårdslandet och planterat ut lite grönkål så att den ska klara sig bättre när vi är borta. Jag har tvättat två maskiner tvätt. Jag och Henrik gjorde sällskap till affären för att komplettera inför resan i morgon och fylla på kylen med lite mat åt honom som ska vara hemma. Jag har lyssnat på flera podcastar medan jag gått runt och plockat.

Nu återstår att gå igenom packningshögen för att se att allt är med och att det inte är för mycket med. Sedan ska det väljas väska och packas lite matsäck. Hela tiden en massa beslut. Det är nog alla beslut jag tycker är jobbiga i packandet, men nu ser jag fram emot att komma iväg i morgon bitti.

Inga kommentarer: