tisdag 16 februari 2016

Varm ingefära- och limedricka

Jag gillar att dricka te, särskilt grönt te, men nu har jag fått en ny favorit. Jag tar ett par skivor färsk ingefära, en skiva lime och slår på varmt vatten. Jag gör det direkt i muggen. Det blir gott och värmande utan att vara sött som honungsvatten.

Inför detta blogginlägget googlade jag på ingefära- och limedricka och får läsa om hur nyttigt det är på alla vis. Det gör ju inget att det är nyttigt när det är så gott.
Dags att köpa mer ingefära!

3 kommentarer:

Anna sa...

Det måste jag prova!

Mandelhjärta sa...

Tack för bra tips, vill gärna prova någon gång. ;)
Men hur länge låter du det dra?

Camilla sa...

Det får dra tills vattnet är lagom drickvarmt. Jag låter ingefäran och limen ligga kvar i muggen. Den sista skvätten kan smaka lite för mycket, men det är ingen fara. Både ingefäran och limen lägger sig snällt på botten av muggen så det är inga problem att dricka.