torsdag 25 februari 2016

Sportlov

Sportlov! Det är en massa skollov och så mycket semester har inte jag. Det innebär att en del av loven blir det jobb som vanligt för oss vuxna. Samtidigt försöker jag hitta på något vettigt för Martin att göra. Själv är han helnöjd med att sitta vid datorn hela dagarna. Jag är inte riktigt lika nöjd med det.

Det här sportlovet har kryddats med speldag (vanliga brädspel alltså!), cykeltur till mormor och morfar där han ätit mat och skridskoturer. I tisdags kväll åkte vi skridskor ihop med kompisar. Martin åkte och umgicks med sin kompis och jag åkte och pratade med hans mamma som är min kompis. Det var en mycket lyckad kväll på många vis!

Idag skulle det bli en till skridskokväll. Jag hade skickat ut mail till mina scouter och frågat om någon ville hänga med. Ingen dök upp! Martin och jag åkte till isovalen ändå. Lagom när vi klev ur bilen konstaterar Martin att han har fel skor. Suck! Nog för att våra långfärdsskridskor passar alla kängor, men de han hade på sig är inte tillräckligt stabila att åka i.
Martin åkte alltså ett varv med de vingliga kängorna. Sedan satt han med mobilen medan jag åkte en liten stund till. Det blev i alla fall en trevlig stund. Det var mycket folk på isen. Dels hade långfärdsskridskoklubben där och åkte och dessutom var det en grupp flyktingpojkar med några svenska ledare. Grabbarna var i gymnasieåldern och det var helt tydligt att de aldrig åkt skridskor förut. De kämpade och kämpade. De åkte med stöd och de både föll och skrattade. Jag tror att de hade en väldigt upplevelserik kväll.
Vår kväll blev ju inte alls som jag hade tänkt, men det blev en trevlig stund på tu man hand med Martin i alla fall.

Inga kommentarer: