onsdag 26 augusti 2015

Galen och stolt

Många önskar att de vore yngre och visst händer det att jag tänker så också, men det är väldigt sällan. Oftare tänker jag att det är skönt att ha nått en viss mognad och ålder där jag har ganska bra koll på mig själv och jag gör vad jag vill utan att allt för mycket behöva bry mig om vad andra tycker.

Därför kändes det så bra idag när jag fick kommentaren: "Du är galen!" och jag kunde med glädje och stolthet svar: "Japp, jag är galen!"

Somliga tycker att det är galet att sova på altanen en helt vanlig söndagsnatt bara för att njuta av det sista av sommaren. Andra tycker det är galet att cykla 30 minuter i spöregn utan regnkläder och nästan njuta av det. Ytterligare andra tycker det är galet att lägga en massa energi på ideellt arbete i stället för att lägga den extraenergin på karriären. Vissa tycker att det är galet att bjuda geocachevännerna på glass på en konstgjord ö 200 meter från stranden så att de tar sig dit med gummibåtar eller simmande. En del tycker det är galet att laga lyxmat en torsdagskväll och sedan äta enklast möjliga som söndagsmiddag.

Om detta är galet, så är jag galen och stolt över det. Man kan också uttrycka det som att "man har inte roligare än man gör det".

Hej hopp!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vilket härligt inlägg!! Ja, man ska inte göra som "alla andra" hela tiden, vad är det för roligt med det? Fast nån annan kan ju tycka att DET är galet för dem? :) Kul att göra nya saker!