lördag 8 augusti 2015

Blåbär

I år kan inte björnarna klaga på blåbären. Det är otroligt mycket blåbär, och bären är stora. Jag har tittat på bären många gånger när vi varit ute och geocachat, men just då är det inte läge att stanna och plocka.
Ett par gånger har jag varit ute och plockat blåbär tidigare i sommar, så vi har en hel del i frysen. Igår plockade jag ännu mer och jag är ändå sugen på att ta en tur till. Bären är så fina att det är riktigt svårt att låta bli att plocka dem. Det är kul att plocka när det går så pass lätt som i år. Med sällskap eller en ljudbok är det avkopplande med det monotona pillet.

Idag blev jag så sugen på fil med blåbär att jag cyklade extra till affären för att köpa fil. Sedan blev det fil med blåbär och mackor till kvällsmat. Riktig sommarmat!

Inga kommentarer: