söndag 9 november 2014

Fars dag

Idag var det alltså fars dag. Idag började vi dagen med sovmorgon. Välbehövligt efter att ha jobbat på skolans Halloweenfest i fredags kväll och haft gäster i lördags kväll.

Efter frukost tog Mannen och jag en tur ut i skogen för att logga ett par geocacher. Den första var ett litet pyssel som skulle lösas på plats i skogen för att få fram koordinaterna till slutgömman. Riktigt välgjord och fin cache.
Den andra cachen satt högt uppe i ett träd så Mannen fick användning av sina klättergrejer, vilket han förstås gillar. Rep, karbinhakar, sele och en del annat riggades. Mannen klättrade upp och loggade cachen. Sedan ville jag prova på. Jag klättrade upp två tredjedelar av vägen och firade mig sedan ner. Jag har inga klätterkunskaper, men det var roligt att prova.
Dagens middag blev gammal hederlig husmanskost med köttbullar, kokt potatis, brunsås, rivna morötter och lingonsylt. Mycket gott!

Eftermiddagen blev lite mer av firande så vi, hela familjen, fikade hos farmor och farfar (barnens alltså).  Henrik passade på att byta till vinterdäck på deras bil så det blev både nytta och nöje.

Det känns som att vi hunnit med mycket idag utan att stressa. Det finns förstås en massa här hemma som kanske borde ha gjorts, men det finns kvar till en annan dag.

Inga kommentarer: