söndag 21 april 2013

En helt vanlig söndag

Härligt vårväder ute. På förmiddagen var det dock ingen vidare värme så vi valde att röja och städa inne på förmiddagen för att sedan sticka ut på eftermiddagen.

Det finns fortfarande hur mycket som helst kvar att röja och städa. Idag har vi i alla fall ersatt den trasiga rullgardinen i sovrummet, putsat av de nya fönstren, städat hallen, fyllt på lite mer i köksskåpen och röjt undan en del bråte i vardagsrummet. Sakta, sakta går det framåt.

På eftermiddagen tog jag och Mannen en cykeltur i närområdet för att titta till våra geocacher. Några behövde nya loggburkar och andra mådde fint. Jag passade på att logga ett par av Mannens cacher där jag inte varit förut.

Nu i kväll tog jag tag i Martins långa hår. Jag brukar klippa håret på honom. Idag när Cissi hörde att jag skulle klippa Martins hår kom hon farande. Först skulle hon bara vara smakråd för att se till så att han blev snygg. Det hela slutade med att det var hon som klippte honom i stället. Hon har ju tränat en hel del på sig själv. Nu är det ju lite annorlunda att klippa långt hår på sig själv jämfört med att klippa kort pojkfrisyr. Martin verkade nöjd och det såg bra ut. Då vet jag vem som fixar hans frisyr i fortsättningen.

Inga kommentarer: