lördag 16 februari 2013

En tur till Småland

I går smet vi tidigt från jobbet för att åka ner till de småländska skogarna. Mitt ute i den småländska skogen bor en kusin till Mannen. Hon fyllde 50 år. Vi har aldrig varit hos henne förut och tyckte det var ett bra tillfälle.
Efter en trevlig eftermiddag med mat och tårta så åkte vi till Målilla. Vi hade bokat hotell där för att slippa köra hela vägen hem i mörkret och för att kunna turista på hemvägen idag på lördagen. Vi var de enda gästerna på hotellet så man kan lugnt säga att vi blev väl omhändertagna.
Idag har vi kört sakta hemåt med några utflykter på vägen. Vi har varit ute och pulsat i snön på några ställen för att leta efter geocacher på roliga ställen. Ställena vore mer lämpade att besökas på sommarhalvåret, men var lite spännande nu också.
Vi stannade också och tittade på trästaden Eksjö, där vi passade på att äta lunch. Jag har varit mycket i Eksjö som barn, men som barn ser man ju helt andra saker. De gamla trähusen såg jag aldrig. Däremot har jag seglat med plastbåtar i bäcken genom staden.

Det har varit en bra resa. Tyvärr fick vi ett sorgligt besked på fredagskvällen som har skuggat natten och hela dagen idag. En massa tankar och funderingar. Det känns sååå fel! En förälder SKA INTE behöva begrava sitt barn!
Ta väl hand om era ungdomar, barn, andra nära och kära och alla andra.

1 kommentar:

Mamma Vilja sa...

Åh nej, det är värsta mardrömmen.

Eksjö var jag mycket i som barn!