onsdag 5 december 2012

Snö och mys

Först lite snö och nu massor av snö. Kanske går det att åka skidor snart. Kanske får vi en vit jul. Mysigt!

Denna veckan har jag inte cyklat till jobbet. Först var det för kallt och idag var det för mycket snö. Det var tillräckligt spännande att åka bil. Egentligen var det inga större problem med körandet, men det var mycket trafik eftersom många ville åka bil. Dessutom agerar jag morgontaxi. Först lämnar jag av Mannen på hans jobb och sedan barnen vid skolan. Barnen åker alltid buss annars, men idag gick det ju inte att räkna med några bussar i tid.

På den lilla extrasvängen för att släppa av Mannen så passerar jag en skogsdunge. Mitt i den står en gran med belysning. Inne i stan kan det bli för mycket glitter och glim, men i denna mörka skogen är det så fint med en upplyst gran.

Inga kommentarer: