lördag 8 december 2012

Skidpremiär

Idag blev det premiärtur på skidor för denna vintern. Jag var tveksam till att det skulle finnas spår i vår skog här hemma så jag tog bilen till golfbanan. Där brukar det alltid finns spår så fort det finns lite snö. Spår fanns det, men inga maskinspårade. Det var gott om folk som ville åka skidor så det hade blivit spårat under dagen, två i bredd. Sådant spår som inte är maskinspårat blir ju rätt löst så bitvis gick skidorna lite hit och dit.
Det var i alla fall härligt att komma ut i skidspåret. Det var helt vindstilla och lagom kallt. Lagom så att vallan från förra året fungerade bra. Jag förstår inte dom där som nödvändigtvis ska valla var enda gång de ska åka skidor.
 Det som blev lite tokigt är att när jag kom hem fick jag veta att i vår skog hemma fanns det maskinspårade spår. Typiskt! Å andra sidan var det bara 2,5 km som var maskinspårat. Min runda som jag åkte på golfbanan var 4 km, som jag åkte två varv.
Nu återstår att se hur mycket träningsvärk jag har i morgon i armar och ljumskar. Jag siktar på en ny skidtur i morgon för det är bäst att passa på.

Inga kommentarer: