tisdag 25 december 2012

Juldag

Juldagen är väldigt mysig. Inför julafton är det en massa som ska förberedas och på julafton är det fullt upp heladagen, men på juldagen kan man bara njuta av lugnet efter stormen. Ingen brådska upp på morgonen och maten blir rester från dagen innan. Inga krav på något vis. Mysigt!


Medan familjen slappade hemma på förmiddagen så kopplade jag av på mitt sätt. Det var för varmt för skidåkning och för moddigt för löpning så det fick bli skridskoåkning. Jag tog långfärdsskridskorna och åkte iväg till skridskoovalen. Det är en friidrottsbana som spolas på vintern. Jag hade inga planer på hur långt jag skulle åka eller några krav på mig alls. Jag bara åkte runt, runt. I början gjorde det ont i benen, som det alltid gör. Efter en stund så kommer tekniken och det är bara att åka på. Det var väldigt avkopplande, och inte alls tråkigt, att åka runt, runt. Det enda jag behövde fundera på var att inte krocka med någon av de andra åkarna. Det var allt från små barn som stapplade fram till åkare på långfärdsskridskor som svischade förbi mig. Det slutade med att jag åkt 12 km, det vill säga 30 varv.
Under eftermiddagen har vi spelat spel hemma hos en kompis. Enkelt och mysigt! Vi spelade tre olika spel (TP, Creationary och SpaceBeans) innan det var dags att åka hem för att slappa hemma nu i kväll.

Inga kommentarer: