onsdag 20 juli 2011

Fästingar

Gårdagens skattletande satte sina spår. I går kväll hade jag tio fästingar på benen och i ljumsken. Helt otroligt hur man kan lyckas få så många på en gång. Det händer ju då och då att jag plockar bort en eller två fästingar, men tio på en gång måste vara rekord.
Alla fästingarna var väldigt små, men de flesta gick att ta bort med fästingborttagaren. Den är lättanvänd och fungerar för det allra mesta. Ett par av fästingarna ville dock inte fastna i borttagaren så då fick det bli en vanlig pincett.

Det lustiga är att alla fästingar gillar mig. Varken Mannen eller Martin hade en enda fästing. De var också med och letade geocacher och gick i lika högt gräs, men lyckades inte locka till sig en enda liten fästing. Jag kanske kan anmäla mig som fästingfångare åt någon fästingforskare. Vilken framtid!

1 kommentar:

Cicki sa...

De är hemska, dessa fästingar. Knepigt att alla lockades till dig. Men det är väl som med myggen, vissa är myggmagneter medan andra inte är det.