torsdag 3 juni 2010

Stina Abenius: Livet 40+ ocensurerat

Livet 40+ ocensurerat är ett antal betraktelser över livet mellan 40 och 50 skrivna av olika personer. I en del betraktelser känner jag igen mig, men det var också många av berättelserna som jag inte alls kände igen mig i. Jag är helt enkelt en helt annan typ av person än de som skrivit. Jag har inga funderingar på att släta ut rynkor eller fixa till mitt utseende på det sättet. Jag lever inte heller med en latte och ett glas vin som bästa vänner.

Boken var väldigt lättläst och kul att läsa för oss i rätt målgrupp. Lite jobbigt att läsa när det står svart på vitt att jag är medelålders och inte ung längre. Boken kanske leder till 40-årskris. Skulle kanske väntat fem år med att läsa den, till när jag verkligen befann mig mitt uppe i livet mellan 40 och 50.

Inga kommentarer: