lördag 19 juni 2010

Fredagkväll

I går åkte Mannen till Göteorg över helgen. Jag var på somarfest på jobbet och barnen var själva hemma. Jag hade förståss frågat innan och de tyckte att det var helt ok.

Innan jag skulle iväg diskuterade jag mitt klädval med Cissi. Hon satte upp en liten tofs rakt upp på mig, med rosa snodd. Precis en sån där bebistofs. Det hade varit lite spännande att komma till jobbet med den. Hur hade folk reagerat? Ett annat förslag hon hade var att ha armband pärlat av barnpärlor i alla färger. Hon tyckte det passade bra till min klänning eftersom det blev många fler färger då. Jag tyckte det räckte med vitt, rött, grått och svart som det var på kläningen. Cissi tyckte att jag dissade hennes styletips, men hon är rolig att diskutera med :-)

Strax före klockan sex lämnade jag barnen ihop med ingredienser till tacos, läsk och en chipspåse. Man vet ju aldrig vad som händer så jag höll mig i närheten av mobiltelefonen, eller snarare tvärt om. Telefonen var tyst hela kvällen. Strax efter elva var jag hemma igen och då hade de stora kört i säng den lilla, så Martin sov. Allt hade varit bra under kvällen och vi hade en trevlig pratstund i soffan innan vi gick och la oss.

Det är härligt med tonårsbarn. Var tid har sin charm, men just nu är dom i väldigt lagom och trevlig ålder. Jag kan ha sagt det förut, vid någon annan ålder....man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Men du! Det hade ju vart lite som Back to the 80s liksom! Hur coolt som helst! :)