tisdag 4 mars 2008

Nu är det vår

Nu är det vår här hos oss:
  • Studsmattan är uppsatt. Barnen fixade det själva i eftermiddags och hoppade sedan glatt. Under tiden började jag klippa äppelträden. Härligt att få vara ute en stund i solen. Nu när det är ljust längre hinner jag ju med det en stund efter jobbet.
  • Mina första frön är i jorden. Jag har dessutom beställt ytterligare lite frön som är på väg med posten. Himla smidigt att beställa frön på internet. Att jag inte tänkt på det tidigare år.
  • Martins vårskor framtagna. Han har slitit ut sina vinterstövlar så nu får det bli antingen gummistövlar, vårskor eller onödigt stora ärvda skor. Idag när han fick på sig vårskorna i stället för klumpigare skor så studsade han omkring. Det lyste lång väg att han njöt av att det var lättare att röra sig.
  • I helgen ska jag åka skidor....Öh, det var nog inte ett vårtecken!

Inga kommentarer: