onsdag 19 mars 2008

Det växer i köksfönstret


Nu har jag planterat om tomatplantorna från en stor kruka till många små. Jag har ju inte mage att kasta några plantor utan vill ju ta vara på allt som kommer upp. Det blev alltså 13 tomatplantor. Fråga mig inte var vi ska ha alla dom plantorna sedan... Jag tvivlar inte på att tomaterna kommer att gå åt, men plantorna ska ju skötas också. Vi får väl se. Alla kanske inte överlver dagens omplantering. Det var väl tidigt att plantera om, men eftersom vi inte kommer att vara hemma under påsken så behövdes det göras nu innan.

Jag smörar för plantorna också. Dom har fått en extra lampa med timer så att dom ska bli grova och fina. Det ser så mysigt ut när dom står i köksfönstret och gottar sig i ljuset från lampan. Förutom tomaterna så är det squash och en halloweenpumpa under lampan. Bredvid står auberginen som inte kommit upp än.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: