fredag 9 mars 2018

Vardagsmotion

Hemma och ledig, då försvann min vardagsmotion med två mils transportcyklande per dag. Jag försöker kompensera det genom varierad vardagsmotion och jag tycker att jag har lyckats ganska bra den här veckan:


  • I måndags blev det 10 km skidor på en golfbana. Bra skidåkning även om vädret var lite gråtrist. 
  • I tisdags...minns jag inte vad jag gjorde förutom att möta Martin på stan för fika och att köpa kläder åt honom. 
  • I onsdags skulle jag ändå cykla till stan för lunch med vänner, så då fick det blir lite omvägar både på vägen dit och på vägen hem. Jag passade på att logga en del geocacher så det blev i alla fall många timmar ute i friska luften.
  • I torsdags blev det en skogspromenad med mycket snöpulsning i nästan 2,5 timme. Förstås loggade jag ett antal cacher på vägen. 
  • Idag tog jag skidorna i hemmaspåret. Jag åkte fem kilometer men det var mest tetigt. Det fastnade snö under skidorna så att det bromsade och högg hela tiden. Nu blir det en cykeltur till stan för att fika med Mannen. 
Hoppas att du också har haft en bra vecka!

Inga kommentarer: