måndag 5 mars 2018

Hejdå gamla jobbet

I fredags var sista dagen på Saab efter sex år och en dag. Det har varit väldigt givande och utvecklande år. Jag har verkligen uppskattat att det funnits möjlighet att ta små utvecklingssteg hela tiden. Jag tycker att det blir så mycket lättare att ta mer ansvar och utvecklas när man slipper ta jättekliv och i stället kan dela upp det i många små steg.

På sex år har jag hunnit lära känna väldigt många människor, så många underbara kollegor. Ändå kändes det mindre vemodigt än väntat att säga hejdå i fredags. Så många värmande ord och kramar. De värmande orden skulle alla behöva höra då och då, utan att behöva säga upp sig först.

Jag känner mig fortfarande väldigt övertygad om att jag har tagit rätt beslut. Ändå kröp känslan på mig i fredags kväll och natt, vad jag egentligen har gjort. Jag har avslutat något som varit bra på så många vis. I lördags kändes det verkligen som dagen efter och hela helgen har jag varit mentalt utmattad. Nu har jag två veckor på mig att vila och ladda om för det nya!

Inga kommentarer: