fredag 22 december 2017

Huset fullt med glada ungdomar

Jag älskar när huset är fullt av ungdomar (nej, jag räknas inte in där)!

Förra helgen hade Martin sova-över-helg med sju kompisar som sov över. Hela vardagsrummet var fullt av sängar, madrasser, datorer och annat som behövdes. Fullt hus, men det stör mig inte ett dugg. Jag sov gott på övervåningen och ungdomarna i vardagsrummet sov i alla fall på morgonen när jag gick upp. Hur mycket de sovit under natten vet jag inte, och det spelar väl ingen roll. Framåt söndag eftermiddag lämnade de sista gästerna huset.
Idag blev det spelkväll igen, men av en annan typ. Henrik hade med sig så att det går att spela MarioKart. De där stora barnen på 18-25 njuter av nostalgikänslan. Tävling på liv eller död. Fyra stycken som kämpar för att komma först och så är vi några i publiken. Suckar och rop och många skratt. Kul början på jullovet!

Inga kommentarer: