lördag 9 december 2017

En dag ledigt

Av lite olika anledningar så kända Mannen och jag att en dag ledigt, så där nästan utan anledning, skulle sitta fint. Med ganska kort varsel så planerade vi in att vara lediga i går, fredag. Det passade bra att få pusta lite efter alla julavslutningar med scouterna.

En dag ledigt mitt i mörkaste årstiden då måste man ju ut och samla dagsljus. Hur gör man det bättre än med en geocachingtur? Vi tog bilen till trakterna kring Borensberg. Vi började i skogarna norr om byn och fortsatte sedan med en cykeltur omkring och i byn. Det är en smart idé att hänga cyklarna på bilen och få cykla på andra ställen än hemmavid.
Först besökte vi den här platsen. Jag föredrar nog att göra julbaket i mitt eget kök som är lite modernare.
 Å andra sidan var utsikten strax bredvid det där "huset" fin. Dessutom växte där gott om lingonris så jag plockade lite för att ha till dörrkransen.
Cykelturen gick bland annat en bit utmed Göta kanal. Vädret ser bra ut på bilderna men jag kan avslöja att det blåste ordentligt så det var inte alls så skönt som det ser ut. Det var i alla fall ingen trängsel utmed kanalen så vi fick logga i lugn och ro.

Det är fantastiskt så mycket man hinner med på en ledig dag. Efter cachande, med lunchpaus på en pizzeria, så besökte vi Brunneby julmarknad, uträttade ett par julärenden och avslutade med att handla mat. Utan att ha haft bråttom iväg på morgonen så var vi ändå hemma tidigare än en vanlig arbetsdag. Skönt, för då hann vi även med att komma ifatt lite hemma.

Inga kommentarer: