onsdag 14 december 2016

Varför har du ingen tomteluva?


 Vissa stunder på jobbet är bättre än andra, men så är det ju för alla. I förra veckan började julsaker och tomteluvor dyka upp i vårt team. Det piggar upp! En i teamet kom med en hel påse olika tomteluvor och röda renhorn. Han har olika på sig för varje dag och vill någon låna så är det bara att låna.




Igår skulle vi ha teammöte. Jag blev ett par minuter sen. När jag kliver in i konferensrummet så sitter de andra med var sin huvudbonad; tomteluva i form av en hatt, tomteluva med flätor, röda renhorn och andra varianter på tomteluvor. Alla tittar på mig och undrar varför jag inte har någon tomteluva. Det går ju inte annat än att skratta. Det är inte varje dag som jag känner mig udda på jobbet för att jag inte har någon tomteluva på mig.

Dags att leta rätt på en tomteluva till i morgon!


Inga kommentarer: