onsdag 21 december 2016

Inspirerande tidningar

Det finns många bra tidningar för olika intresseområden. Tidningarna är fantastiska inspirationskällor som ger nya idéer, men de är också stressande. Jag ska förklara varför.

När jag läser tidningen Turist så får jag minst ett par restips per nummer. Dessutom associerar jag och kommer på ytterligare resor och äventyr som jag vill göra. Idéerna sprutar men tiden sprutar inte i samma takt.

För ett tag sedan bläddrade jag i ett nummer av Utemagasinet som låg i fikarummet på jobbet. Sedan skickade jag SMS till Mannen att "nu vet jag vad vi ska göra de närmaste fyra semestrarna". Tidningen är ju fylld med fina bilder så man bara måste ju åka till alla de där platserna och göra vandringar, cykelturer, paddlingar och vad det nu är.

Senast så läste jag ett par nummer av Allt om brädspel och ungefär samma sak händer igen. Jag blir sugen på att spela de spel vi har och att prova nya och framför allt hinna med att spela lite mer spel än vad det blivit sista året.

Jag kanske ska låta bli att läsa denna typ av tidningar och läsa några tråkigare tidningar så att min hjärna inte får så mycket nya idéer.

4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Igenkänningsfaktor :) Du som har läst "Allt om brädspel", kan du ge något tips på ett spel? Vill ha ett nytt till jul.

Anonym sa...

Hade Mannen några invändningar? /Gunnar

Camilla sa...

Iréne - Min senaste spelfavorit är Splendor. Lättförklarat, ganska snabb spelat 30-40 min, lagom mycket tänkande och strategi. Ett annant lite nyare spel är Kerala med fina träelefanter, också ett lättförklarat spel med lite lagom mycket strategi.
Sedan finns ju alltid den gamla favoriten Ticket to Ride och en annan favorit är Dominion. Dominion är roligt för det blir så olika för varje gång.
Jag gillar också nya varianten på Carcassone: South seas. Funkar bättre, och mer rättvist än gamla varianten.

Gunnar - Mannen undrade mest vart vi skulle. Inga direkta protester men han planerar glatt för scoutläger de närmaste åren så vi får väl se när annat händer.

Iréne JB sa...

Tack för tipsen! Ska helt klart följa upp dem. Ticket to Ride är en favorit även här, de andra är nya för mej.