tisdag 16 augusti 2016

Städtips

Under slutet på semestern gjorde vi en del städryck hemma. Vi röjde och städade lite mer än vanligt och ganska mycket mer än vanligt i det här huset. Det känns ju så himla bra efteråt. 
Nu tänkte jag dela med mig av ett par tips. 
  • Det var återigen stopp i avloppet i handfatet. Jag tycker att det blir det hela tiden. Jag började som vanligt med att plocka bort det som satt kring vattenlåset. Ändå kändes det inte som att det var riktigt rent i rören. Efter att ha googlat så hällde jag i bakpulver och vinäger i avloppet. Det fick vara där några minuter och sedan slog jag på rejält med kokande vatten. Någonting måste ha hänt för nu är det riktigt drag i avloppet. 
  • I och kring duschkabinen finns det hur många vinklar och vrår som helst där det hamnar gammal smuts och avlagringar. En dag när jag skulle duscha så tog jag med en gammal tandborste in i duschen. Så många ställen man kan komma åt med en liten tandborste. Jag borstade både här och där, där man normalt inte kommer åt ordentligt. Det var ett bra städknep som jag ska använda fler gånger när jag ändå ska byta tandborste. (Ja, jag slängde tandborsten efter den behandlingen)

Inga kommentarer: