torsdag 11 augusti 2016

Årets födelsedagsvecka

Nu är årets födelsedagsvecka avklarad, tre av fem personer i familjen firade under en vecka. Vi körde tårta med släkten vid ett tillfälle. Man kan ju inte baka och äta tårta hela tiden. I övrigt har födelsedagarna firats ganska lugnt.

På min dag gjorde jag en kort arbetsdag för att sedan möta upp resten av familjen på en lunchrestaurang som Martin önskade när han fyllde, men då det inte riktigt passade. Efter att ha proppat i oss av den stora buffén med efterrätt så åkte vi hem och öppnade paket. Efter ett par timmars slappade var det dags för geocachingfika. Det bara råkade vara på min födelsedag men jag tyckte det var ett trevligt sätt att förgylla dagen. Fika utomhus ihop med nya och gamla vänner, och det bjöds på en massa nybakat fikabröd.

En stor del av Martins födelsedag gick åt till städning. Kanske fel eftersom gästerna varit dagen innan, men en röjning är väl aldrig fel ändå. Han fick en ny dator i present men för att ha någonstans att ställa den behövdes en viss röjning i rummet. Det slutade med att halva dagen ägnades åt att städa skrivbord, skrivbordslådor, bokhylla och golv. Av bara farten passade jag på att rensa avloppet i badrummet och storstäda i sovrummet. Himla skönt att få det gjort!

Inga kommentarer: