lördag 23 april 2016

Sladdlösa hörlurar

För någon vecka sedan köpte jag sladdlösa sportlurar för att ha när jag springer och cyklar. Jag behövde nya hörlurar för de gamla lät bara på ena sidan, men var de värt de extra hundralapparna för att få dem sladdlösa? Den där sladden är ju i vägen ibland så jag beslöt mig för att satsa på ett par sladdlösa lurar.
Nu har jag hunnit prova lurarna en del. De första gångerna glömde jag att stänga av lurarna. Det innebär att de måste laddas lite oftare, men det är inget större problem. För övrigt har de fungerat väldigt bra. Väldigt skönt att behöva hitta en lämplig ficka åt telefonen för att sladden ska räcka. Också skönt att slippa fastna i saker med sladden. Jag är väldigt nöjd.

Men det finns en spännande hake. Det har hänt flera gånger att jag råkat lägga telefonen någonstans och måste springa och leta efter den. Det låter ändå i lurarna hela tiden. Räckvidden är så pass bra att jag idag glömde telefonen i källaren när jag gick upp. Det tog ett tag att komma på eftersom det fortfarande lät. Ändå en ganska liten nackdel i det stora hela.

Inga kommentarer: