söndag 17 april 2016

En slappardag

Idag har jag haft en hel dag utan en enda tid att passa och inte ett enda "måste". Det känns som att det var länge sedan senast.

Jag började med sovmorgon. Till och med så länge att Mannen gick upp och fixade frukosten. När gröten var klar masade jag mig upp ur sängen. I vanliga fall är det nästan alltid jag som studsar upp först.

Vädret var skapligt på förmiddagen så jag passade på att gräva lite i trädgårdslandet. Sedan har det regnat till och från under hela eftermiddagen. Å andra sidan gör det inget för då blev det innetid. Jag har läst, slappat, plockat undan och tagit hand om en massa småsaker. Jag har till och med deklarerat i god tid. Inte så svårt att skicka ett SMS, men det blir lätt i sista minuten i alla fall.

Nu väntar köpepizza till kvällsmat, så inte ens matlagning har det blivit mycket av idag.

Inga kommentarer: