onsdag 15 oktober 2014

Löpning med tillbehör

Att springa är avkopplande och skönt för hjärnan. Idag tog jag en tur på lunchen för att komma ifrån ett tag, få motion, vila hjärnan och få dagsljus. Men ni ska veta att det är inte lätt att ut och springa. Det kräver en hel arsenal av prylar. Idag ville jag dessutom logga en geocache på vägen så det krävde lite extra prylar.

Jag började med att sätta på mig mp3-spelaren för att kunna lyssna på musik från någon reklamradio. Det går lite lättare att springa med underhållning i öronen.

Sedan stoppade jag nyckeln till klädskåpet och en penna i lilla fickan på löpartightsen. Smidigt att det finns skåp att låsa in värdesaker och kläder i. Eftersom man aldrig vet om det finns penna i geocacherna så är det säkrast att ha en penna med.

I armfodralet stoppade jag telefonen där jag slagit på en app som mäter hur långt och hur länge jag sprungit. Inget måste, men kul med lite statistik och kul att se förbättringar (när de kommer). Det är dessutom peppande att ha dagbok över genomförd träning. När det börjar bli för långt hål så är det dags att träna. Hur fånigt det än låter så fungerar det, i alla fall för mig.

Slutligen ville jag ha en bra GPS för att lätt hitta geocachen. Jag hade alltså med vår stora hand-GPS i handen. Cachen hittades snabbt så GPS:n gjorde det den skulle.

Nu skulle man kunna tycka att många av de här sakerna kan lösas av mobilen. Så är det, men ibland är det enklare med en apparat för varje ändamål. Varje apparat är trots allt bäst på just sin huvuduppgift.

Inga kommentarer: