tisdag 7 oktober 2014

e-legitimation

Om ni undrar vad jag gör nu för tiden i stället för att blogga så kan jag avslöja att jag installerar e-legitimation. I alla fall försöker jag installera e-legitimation. Jag har ägnat två kvällar åt att försöka installera e-legitimation. Roligare skulle man kunna ha!

Kvällen igår slutade med att jag mailade Icabanken och undrade irriterat hur sjutton man ska göra. Varför det inte fungerar ens när det ser ut att ha installerats ok. Idag fick jag svar från Icabanken så jag gav mig på det igen nu i kväll.

Denna kvällen slutade med att jag skickade ett ännu längre brev till Telia support. Det är Telias e-legitimation som jag försöker installera, men via Icabanken.

Det mest irriterande är att det inte är första gången vi i familjen strular med detta. Både Henrik och Cissi har tidigare strulat. Jag har för mig att den ena slutligen fick det att fungera och den andra gav upp och fick lösa sitt ärende på annat sätt.

Ska det vara så svårt?

3 kommentarer:

/nina sa...

hmmm, jag kör mobilt bank-id och använder det hela tiden. Jag har visserligen SEB, men appen är helt perfekt och har jag väl beställt den hos banken så är det inga som helst problem sedan.

Min operatör osv är aldrig inblandad. Vad är det du vill ha den till?

Trillingnöten sa...

Jadu, dessa tekniska grejer! De tar ofta tid tycker jag och är onödigt krångliga!

Camilla sa...

Nina, jag vet inte skillnaden mellan bank-id och e-legitimation. Nu har jag, med hjälp av telias support, fått ordning på min e-legitimation. Jag skulle ha den för att flytta mina pensionspengar. Nu är det gjort också. Det hade fungerat med bank-id också.