måndag 21 april 2014

Varierande påskhelg

Påsken har firats med några dagar i Göteborg. Vi har loggat några geocacher, spelat spel på Gothcon, strosat på stan, fikat med min kusin och hälsat på min faster. Det har varit en omväxlande och trevlig helg. Vädret har varit underbart och det blev en skön blandning av att umgås med familjen, några släktingar och spelvänner.
Ett av spelen vi spelade gick ut på att bygga tunnelbanor i London. Spelet heter Underground och är ett riktigt kul spel.

Mat är ju alltid spännande när man är iväg. Som jag skrev om så hittade vi en fantastisk thairestaurang. På hemvägen hade vi ingen lust att stanna på en vägkrog eller hamburgerrestaurang så vi svängde in i Ulricehamn i stället. Det kändes lite osäkert om vi skulle hitta någon vettig mat på kvällen på påskdagen. Vi hittade restaurangen Mings Palace som lät ok.

När maten kom in blev vi nästan chockade. Martin beställde friterad kyckling och fick hur mycket som helst, men fantastiskt goda. Martin åt så mycket han orkade och vi andra åt flera bita var ändå var det kycklingbitar kvar. Cissi fick ett jättefat med typ jambalaja. Jättegott men otroligt mycket. Det var så mycket kvar efteråt att jag för första gången i mitt liv bad om att få ta med resten hem.
Resterna delade jag och Cissi på till kvällsmat idag och det var gott även idag. Den restaurangen kan jag verkligen rekommendera.

Inga kommentarer: