tisdag 15 oktober 2013

En vardagskväll

Varför är kvällarna så korta? Jag skulle ju både torka äpplen och pyssla. Nu är det läggdags och jag har inte gjort något av det där. I vanliga fall har vi scouter på tisdagar, men inte idag. Därför blev det liksom en bonuskväll och jag skulle hinna lite bonusgrejer. Trodde jag ja...

Först blev jag kvar lite längre på jobbet. Det gjorde att jag inte hann att laga till kycklingen jag tinat så att Cissi skulle hinna äta det innan hon skulle iväg. Därför fick det bli snabbare mat idag. Så efter maten var jag tvungen att steka den tinade kycklingen. Det innebär i och för sig att maten för i morgon kväll redan är klar, så det är ju bra. Hur som helst försvann det en extra stund där.

Dessutom cyklade Martin och jag en runda och lämnade saker till ett par olika personer. Det var en väldigt trevlig cykeltur. Han pratade och berättade en massa, vilket han inte alltid gör.
När detta var gjort så kom Cissi hem igen och ville ha hjälp med matten. Resten av kvällen försvann i mattedimman. Jättekul att få hjälpa till och kul att kunna hjälpa till. Det är ju inte i alla ämnen jag kan det lika bra på gymnasienivå.

På det hela taget blev det en mycket bra kväll, men den blev inte som jag hade planerat.

Inga kommentarer: