lördag 29 juni 2013

Träning och mat

Tränar du för att äta eller äter du för att träna?
Vi hamnade i den diskussionen på jobbet en dag. För mig är det absolut så att jag tränar för att äta, men killen jag pratade med var helt säker på att han åt för att orka träna. Så olika det kan vara och inget är ju rätt eller fel.
Jag tränar ju också för att må bra och orka mer i vardagen, men största anledningen är nog ändå att det är så gott med mat. Det där med maten är också så olika. Någon annan vid samma diskussion önskade sig ett piller så att hon skulle slippa besväret med att laga mat och äta. Jag tycker att det skulle förstöra en stor del av livet som jag njuter av. Jag gillar att laga mat och framför allt att äta den, eller maten någon annan lagat. Jag lagar och äter gärna nyttig mat, men det slinker också med en del pajer och kakor.



Inga kommentarer: