onsdag 5 juni 2013

Trångt i spåret

Idag var det trångt i löparspåret. Det var jag och en björktrastunge (gissar att det var en björktrast)!
Fågelungen var knappt flygfärdig. Den stod på stigen när jag kom och flaxade fram någon meter i taget för att komma undan mig. Eftersom den hela tiden flaxade sig framåt så kom jag inte ifatt och om den. När vi hållit på så en bra bit så lyckades jag till slut komma ifatt och kunde springa förbi den stressade stackaren bredvid stigen.

Det var det roliga på dagens löparrunda. För övrigt går det bara långsammare och långsammare. Jag var snabbare och bättre tränad i mars än nu. Jag gissar att det dels beror på att jag haft så himla mycket annat ett tag nu och kroppen orkar inte med allt. Dessutom beror det på att jag bara tränat löpning och inte har varierat träningen med gympa, styrketräning och skidåkning. Just skidåkning är lite svårt så här års men lite mer gympa ska jag försöka klämma in.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Nu fick du mig att sakna löpningen väldigt mycket! Just nu är det inte att tänka på...med mitt tillstånd :) Men nästa vår. Då!