onsdag 26 juni 2013

Första sommarprataren

På midsommardagen började årets sommarpratare. Jag har längtat efter att det ska komma igång igen. Först ut var Jonas Gardell. Som vanligt lyckas jag inte lyssna på det när det sänds. I stället laddade jag min MP3-spelare med Jonas sommarprat häromdagen. Sedan dess har jag längtat efter att ge mig ut och springa för att kunna lyssna på Jonas. Jag skulle naturligtvis kunnat lyssna hemma men jag ville spara det till en joggingtur och verkligen längta efter den joggingturen.
Idag skulle det äntligen bli av. På grund av en massa andra omständigheter så fick det bli en lite kortare löprunda än jag planerat så Jonas hann inte riktigt prata färdigt, men då har jag ju lite kvar till en annan dag.

Jag blev så glad när Jonas Gardell spelade en visa från skivan Den olydiga ballongen. Jag älskar de barnsångerna. För ett tag sedan hade jag en period där jag lyssnade på skivan (i någon slags elektronisk form förstås) flera gånger. Nu blev jag tvungen att leta upp den på youtube igen.
Någon mer som har fina minnen av Den olydiga ballongen som vill flyga bort och som inte vill ta i hand och som inte vill äta upp maten?

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag ser så fram emot att lyssna på alla program! Brukar också lyssna i efterhand och speciellt när jag tränar! Nu ska jag börja med morgonpromenader eftersom jag är lite ledig på sommaren ändå...inte mycket men lite iaf...