söndag 17 mars 2013

Helgbestyr

Så är helgen slut igen. Det känns som att helgen knappt hinner börja innan den är slut. Å andra sidan gäller det arbetsveckorna också...

Det här har varit en sån där skön helg när jag inte hade någonting inplanerat. Det fanns en del grejer som behövde göras, men inga tider att passa förutom mat- och sovklockan. Utan att stressa så har det blivit en massa olika saker gjorda.

Vi har beställt kakel till det nya köket. Inte lätt att bestämma sig. Nu blev det något slags sten i stora plattor. Jag hoppas att det ska bli bra. Vi lånade med oss några olika kakelplattor och stenskivor och åkte till köksaffären för att se det ihop med bänkskiva och färgen på luckorna. Tre av de fyra varianterna vi hade med oss passade lika bra, så det blev ett svårt beslut i alla fall. Nu är det bestämt och det känns skönt. Ingen återvändo!

Jag har också åkt skidor igen. I fredags trodde jag att skidsäsongen var över när solen sken och det smälte för fullt på cykelvägar och gräsmattor. Hur det var så blev det en runda i lördags i alla fall och det var helt ok spår.

Idag blev det en massa småplock och städande på förmiddagen. En massa sånna där saker som bara tar några minutera att göra men som ändå inte riktigt blir av. Känns skönt att kunna bocka av en massa sånt.
Efter lunch idag åkte vi ut i skogen. Dels skulle vi hitta en geocache, men vi skulle också hitta olika trädknoppar som jag ska ha till veckans scoutmöte.
Dessutom hade vi förstås fika med oss i ryggsäcken.  
Mysigt att sitta lutade mot en sten i solen och titta på vidderna där marken började sticka upp genom snön.

Inga kommentarer: