söndag 24 mars 2013

Familjen Addams

Idag har vi varit på musikalen Familjen Addams. Jag har väldigt vaga minnen av tv-serien som sändes när jag var liten och jag har inte läst något om musikalen i förväg så jag hade inga särskilda förväntningar.
Teatern var helt galen och helt underbart bra. Bra skådisar, en massa skojiga nycirkuseffekter, flygande skådisar, kärlek, skämt, eldeffekter, rökeffekter och andra skojiga trick. Ibland var det så mycket som hände samtidigt på scenen att man inte visste riktigt var man skulle titta. Jag skulle kunna se den en gång till och skulle säkert hitta ännu fler roliga detaljer.

Förutom alla roliga detaljer och effekter så fanns det en intressant, men ganska okomplicerad handling om dottern som vill gifta sig med sin kärlek. Just idag kommer hans familj för att äta middag hos familjen Addams. Eftersom familjen Addams är inte precis är en vanlig familj så blir det lite komplicerat, speciellt för dottern som kämpar för att få sin underliga familj att verka normal. Inte helt lätt! Å andra sidan visar det sig att pojkens familj kanske inte heller är helt normala, eller vem är det?

Det jag tar med mig från teatern, förutom att ha fått några timmars härlig underhållning och många skratt, är att man ska vara lite galen. Det kan faktiskt bli riktigt bra då!
Se Familjen Addams om du får chansen.

Inga kommentarer: