lördag 2 mars 2013

Händig dotter, men ibland blir det fel

Cissi är så händig och pysslig. Hon har en massa olika pysselprojekt för sig. Just nu håller hon till exempel på att måla indianpärlor randiga och prickiga. Jag vet inte vad de ska användas till, men hon har säkert en plan. Det får jag väl se så småningom.

För någon vecka sedan lagade hon någon slags fudge. Hon hade hittat receptet på nätet och var och handlade och blandade och stoppade i frysen när jag inte var hemma. Sedan blev det aldrig som på bilden. Det stelnade inte så det gick inte att skära snygga bitar. Smaken var det inget fel på. Smakade jättegott.

Cissi beklagade sig och tyckte att det var så konstigt. Hon hade ju gjort som det stod och ändå flöt det bara ut. Jag funderade inte mer på det då.

I går började vi prata om den där fudgen igen. Hon tyckte åter igen att det var så konstigt. Hon hade ju haft i allt...utom gelatin!!
Hon visste inte vad gelatin var och om vi hade det hemma så hon hoppade helt enkelt över det. Så kan det gå när man övar i köket. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Hahaha :) Men detta kommer hon aldrig att glömma! Och då har man verkligen lärt sig nåt inför framtiden :)