lördag 24 mars 2012

Utflykt och löprunda

Dagen idag började segt efter att jag sovit dåligt i några nätter. Jag har känt mig stressad, egentligen utan riktig anledning.

I går kväll hittade vi en cykel till Martin på blocket. Cykeln befann sig i Åtvidaberg, fyra mil bort. I stället för att se det som ett hinder så såg vi det som en möjlighet till utflykt. I förmiddags var vi alltså en tur till Åtvidaberg. Vi hittade fem geocacher, köpte cykel och fikade i vårsolen.

Efter en lite sen lunch cyklade Martin iväg till en kompis på nya cykeln. Härligt! Tyvärr är det inte så barnvänlig cykelväg till kompisen så han får inte cykla där själv än så länge. Jag frågade Henrik om han kunde cykla med och det gjorde han utan minsta protest. Bra då kom han ut en stund också...

Efter att ha smält lunchen en stund i solen på altanen så bytte jag om för att springa. Jag har inte sprungit på över en månad på grund av influensa med efterföljande hosta. Nu var det i alla fall dags att komma igång igen. Jag försökte ta det lugnt, men det kändes jättebra. Jag orkade springa (jogga?) hela rundan på 6,5 km. Fungerar det att vila sig i form?

Efter löprundan cyklade jag och hämtade Martin och sedan har vi haft en lugn familjekväll. Just nu mår jag mycket bättre än i morse. Tänk vad en bra dag kan göra. Dags att sova gott för i natt knycker de en timmes sömn av mig...

Inga kommentarer: