måndag 19 mars 2012

Pump

Idag har jag testat ett nytt gympapass, pump. Det är ett styrketräningspass där man jobbar med skivstång och olika vikter. Instruktören visar och ger tips om man ska ha lätt, medel eller tunga vikter just då. Dessutom är det förstås musik som hjälper till att peppa. Det kändes nyttigt med styrketräning, men jag saknade att få springa av mig. Ett alternativ kan kanske vara att gå på passet och sedan avsluta med en kort löprunda. Jag ska fundera på det!

Det finns en massa olika gympapass vid nya jobbet. Det är både morgon-, lunch och eftermiddagspass. Jag ska prova lite olika varianter och se vad jag vill gå på. Det är kul och nyttigt att kombinera löpningen med gympa någon gång i veckan.

Återstår att se hur mycket träningsverk jag har i morgon. Förhoppningsvis inte mer än att jag kan cykla till och från jobbet. Det blir 9,5+9,5 km. Dit är det lätt, men hemvägen är segt uppför hela vägen. Känns i alla fall bra att det är hemåt som det är uppför, då slipper jag komma svettig till jobbet.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Du är så aktiv! Det är superbra. Och att kunna cykla till jobbet är ju guld värt tycker jag. Där får man mycket "gratis"!