måndag 12 december 2011

Träning

Idag är det en vecka sedan jag sprang (eller tränade på annat sätt) senast. Så länge brukar det inte gå mellan varven. Det var inte heller meningen att det skulle gå så länge. Jag hade till och med packat med träningskläder till Stockholm. Tyvärr var det isgata båda de kvällarna då det skulle passat att springa. Utan dubbar och utan att hitta så var det inte lockande att ge sig ut i mörkret på isgatorna.

Idag var det desto bättre springväder. Det gick lite fortare än på senaste tiden, men det kändes helt ok. Dessutom blev det ett stopp på vägen för att logga en geocache. I och med den pausen orkade jag hålla tempot även på hemvägen.

Det gäller att hålla i med träningen nu när det är mörkt större delen av dygnet och ibland isgata. Alternativet att åka skidor fungerar inte så bra än. Håller tummarna för att det ska gå åka skidor någonting i södra Sverige i år.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag är så impad av dig som ger dig ut och springer! Jag skulle gärna göra det med, men är så osäker på vad man ska ha på sig och sånt! Inget slår att springa utomhus!

Camilla sa...

Och jag som är så imponerad av all din träning och framför allt träningsplaneringen. Här blir det som det blir, möjligen med ett par dagars framförhållning.

Att springa på hösten/vintern är inte konstigare än att springa på sommaren. Man får succesivt ta på sig lite mer kläder. Idag hade jag långärmad svettetröja, t-shirt, vindjacka och reflexväst upptill. Nertill har jag vindbyxor eller tights med mamelucker under för jag blir så kall om baksidan av låren. Testa, för det är skönt!