måndag 5 december 2011

Skadad bil

Idag var det halt ute. När jag skulle svänga in på vår uppfart ville bilen varken stanna eller svänga. Tyvärr svängde den lite och där mitt fram stod grannens mur. Hörnet på muren hamnade mitt i registreringsskylten. Skylten lossnade och kofångaren sprack. Bilar må vara hårda, men murar är hårdare.

Jag hade ingen hastighet så det är ingen fara med mig, men det blev till att ringa försäkringsbolaget, bilverkstan och hyrbilsfirman. Nu har jag löst allt det där ringande och i morgon bitti tar jag tåget till Stockholm, för resten av veckan. Smart planerat va? Alltså får Mannen fixa resten.
Ett par timmar senare när jag tömde brevlådan så fick jag detta kortet från Trygg Hansa. "Din Saab förtjänar ett extra bra skydd". Fin timing!
Nu råkar jag vara nöjd med Östgöta Brandstodsbolag som alltid är hjälpsamma, så jag tänker inte byta försäkringsbolag i alla fall. Dessutom kanske inte Trygg Hansa vill ta hand om vår bil just nu.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Usch vad trist att nåt sånt skulle hända!! Jag ogillar verkligen att köra bil på vintern!