måndag 29 augusti 2011

Lunchgympa

Idag har jag varit på riktigt tuff lunchgympa. Vi är ett stort gäng från jobbet som går och tränar i huset bredvid. Det finns flera lunchpass i veckan, men just måndagspasset är jättebra så då går många. Det är kondition, puls och benstyrka från början till slut. Några kortare pass för att träna de obefintliga arm- och magmusklerna. De flesta suckar över de jobbiga intervallerna men jag lider mer av de jobbiga magövningarna.

Lunchgympan ger mig dessutom lite extra träning. Både denna veckan och förra veckan (Ja, de två gånger jag varit efter sommaren.) lyckades jag glömma de packade gympakläderna hemma. Jag cyklar en bit på väg till jobbet, kommer på att jag glömt kläderna, vänder om och hämtar kläderna. På så sätt får jag ju en extra cykeltur de dagarna. Kanske ska fundera på att sluta med den vanan...

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad fiffigt! Det är ju superbra med lunchgympa! I framtiden tror jag att det blir en vana på många, många arbetsställen. Kanske till och med obligatoriskt. Vore underbart!

Camilla sa...

Enda nackdelen med lunchgympa är att den timmen behöver jobbas någon annan gång. Drömmen vore att få gympa på arbetstid, motionstimme.