söndag 10 februari 2008

En lugn helg

Nu har vi haft en lugn och skön helg, förutom beslutsångesten förståss...

I går hade vi en lugn förmiddag med diverse plock hemma. På eftermiddagen blev det en tur till en geocache vid Holvarbo. Det blev en lagom promenad med fika vid skatten. Skatten låg gömd vid ett häftigt flyttblock som spruckit så att det blev smala, trånga passager. Det är det här som är så kul med geocaching, att jag kommer till sevärda ställen som jag aldrig skulle hitta till annars. Dessutom är det ett jättebra sätt att få ut barnen. En tråkig promenad duger ju inte som lockbete men skattjakt är ju häftigare.
Gårdagen avslutades med mat, spel och småprat hemma hos vänner.

Idag hade vi ytterligare en lugn förmiddag. Efter lunch skjutsade vi Martin till 7-årskalas och passade på att handla under tiden. Nu har jag bakat ett par limpor också och ska gå och lägga mig tidigt.

Beslutsångesten gäller sportlovet. Så här en vecka före borde väl alla planer och eventuella bokningar vara klara, men inte för oss. Jag och barnen vill åka skidor några dagar. Planerna har varierat allt mellan Isaberg i söder, Romme Alpin i Borlänge och nu senast Sälen. Jag har vankat runt med beslutsångest i flera dagar nu. Vill ju åka skidor men det är långt att köra 40 mil till Sälen, framför allt 40 mil hem är långt. Till slut lutade det åt Sälen i alla fall. Inte helt lätt att boka Sälen så här tätt inpå, men nu verkar jag har lyckats. Allt är inte 100% klart än, men det blir nog en tur till Sälen lördag till onsdag nästa vecka. Det ska bli härligt med lite vinter i några dagar.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: