måndag 31 december 2007

Nyårsafton

Det är ju synd att vara gnällig så här sista dagen på året, men det är väl bättre än att börja året med att vara gnällig. Så nu gnäller jag så har jag det gjort.

Jag är emot att allt går ut på konsumtion, men det blir ju inte bättre av att det är sån skräpkvalitet på sakerna. Man köper en sak och sedan får man åka minst en vända till för att den var trasig eller för att den gick sönder med en gång. Senaste veckorna har följande saker varit sönder:
- ett par stövlar som fodret sprack på
- en jacka som sprack i sömmen (en tur för att lämna jackan och en tur för
att hämta den lagade)
- en lampa där skärmen var trasig när den packades upp
- en MP3-spelare
som inte fungerade som den skulle (ok det var mannen som fixade den)
- en boll som jag inte orkat lämna tillbaka än
- och nu senast en förlängningssladd med glapp i


Det låter som att vi bara köper billig skit, men så tycker jag inte att det är. Det bär ju emot att köpa dyraste möjliga hela tiden och inte tror jag att det hjälper heller. Enda sättet att få bättre kvalitet är att vi konsumenter ser till att klaga hos affären varje gång vi inte är nöjda. De får sucka hur mycket de vill. Det lustiga är att dom inte gör det utan vant tar emot varan. Inte ens en ursäkt får man, förutom från skoaffären Scorett. Det ska dom ha en stor eloge för.

Så, nu har jag klagat färdigt. Nu ska vi fira nyår. Gästerna kommer efter lunch, sedan får vi se hur länge de små barnen orkar. Jag gissar att vi kommer att spela en del spel under eftermiddagen och kvällen. Det blir fullt hus trots att vi bara är två familjer, 11 personer. Härligt! Hoppas att ni alla får en bra nyårsafton.

4 kommentarer:

Hans Persson sa...

Glöm inte minneskortet som inte fungerar till videokameran, trots att manualen till kameran säger att ett så stort kort av just det märket ska fungera. Kortet verkar dock fungera i en dator och kameran fungerar med andra minneskort...

Magnus Runesson sa...

Tyvärr hjälper det ju inte att man köper dyra så kallade kvalitetssaker. De är väldigt ofta inte bättre.

Hans Persson sa...

Man kan möjligen hoppas på att de har en bättre supportorganisation.

Magnus Runesson sa...

Tyvärr stämmer det iallafall inte på exempelvis telefonbolag. Tele2 har en usel kudtjänst som varken vet ut eller in.