lördag 1 december 2007

Julkalendrar

Så var det december igen och adventskalendrarnas tid. Paketkalendern är på plats, tv-kalendern köpt, tomtenissen som klättrar upp mot tomtefar ska strax upp och en del andra reklamkalendrar införskaffade (slängda på oss).

Första avsnittet av tv-kalendern verkar lovande. Julkänsla från början med en massa tomtenissar. Just nu sitter jag och lyssnar på radiokalendern som i år är teskedsgumman så det blir nog bra också. Vi brukar alltid missa radiokalendern, men i år vill jag höra den. Jag har dessutom kommit på att den går att lyssna på på webben och då kan jag ju göra det när det passar mig. Det tycker jag om.

I år har vi dessutom börjat läsa boken Jag, Morfar och Nisse Nys av Ole Lund Kirkegaard. Boken är skriven som en dagbok med ett kapitel för varje dag från 1 december och fram till 24 december. Martin (6 år) och jag började läsa boken i morse. Den var mysig så vi kunde inte stanna efter första kapitlet så nu är vi framme vid 6 december. Jag gissar att boken kommer att vara utläst långt innan julafton, men det gör ju inget.

Dessutom finns det många bloggare som har olika varianter av julkalendrar. Den här verkar trevlig om man gillar mat. Och gillar man böcker kan man läsa Lottens.

Inga kommentarer: