fredag 21 december 2007

Nu är det jullov!

Nu har vi jullov. Barnens jullov började igår. Mannen och jag slutade jobbet vid lunch idag. Jag vet inte vad vi glömt men det känns lugnt inför julafton. Klapparna har varit klara ett tag, för ovanlighetens skull. I helgen ska vi köpa julmat, klä granen, plocka undan och städa lite mer, koka skinka och möjligen baka någon kaka. Det ska vi väl hinna med på två dagar.

Idag på förmiddagen hade jag med 11-åringen och 6-åringen till jobbet. Dom tycker det är så spännande att följa med. Målet var att rita på tavlan. Det är ju kul en stund, men inte en hel förmiddag. Efter en stund ville 6-åringen spela datorspel på min bärbara dator. Det gör han ju hemma. På jobbet lägger jag datorn i en docka och jobbar sedan med annat tangentbord och mot annan skärm. Hur förklarar man då för en 6-åring att jag faktiskt använder den där datorn som bara ligger där på skrivbordet ihopfälld = avstängd?

På fredagar har vi kaka till förmiddagsfikat på jobbet. Veckans höjdpunkt alltså. Medan jag och 11-åringen smaskade kaka så fick 6-åringen spela datorspel en stund. Hoppas ingen storebror såg att "jag" spelade spel på arbetstid.

1 kommentar:

Hans Persson sa...

Vi har inte rimmat på julklapparna än. Jag har skrivit ett par försök under kvällen, men det är ett gäng paket kvar.