måndag 8 oktober 2018

På besök i ett annat liv...

Jag har startat ett litet samarbete mellan scoutkåren och hembygdsföreningen i området. Hembygdsföreningen har julmarknad en eftermiddag i början på december. Jag frågade om scouterna kan få vara med. Det känns som att vi kan ha en del gemensamt och att det skulle passa bra med scoutförsäljning på hembygdsgården. Hembygdsföreningen blev glada och idag var jag på planeringsmöte med de fem damerna som ordnar adventsmarknaden.

Medelåldern i hembygdsföreningen är högre än i scoutkåren så mötet var naturligtvis bestämt till klockan 15 en vardag. Som tur är har jag flextid och möjlighet att jobba en liten stund hemifrån på kvällen, så jag var på pensionärsmöte på eftermiddagen. Nu ska jag inte överdriva för alla var inte riktigt uppe i pensionärsålder än, men ändå.

Det var ett väldigt trevligt möte, med kaffe och dopp. Jag tror att scouterna verkligen kan tillföra något till adventsmarknaden så det blir en win-win att både scouterna och hembygdsföreningen kan tjäna en peng på det.

De passade förstås på att försöka värva mig till hembygdsföreningen också. Inte just nu, men om några år ska jag också ha kaffemöten på eftermiddagen och planera evenemang av något slag. Jag känner mig så himla nöjd efter dagens besök i ett annat liv.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Åh vad roligt det låter! Roligt också att kunna umgås över åldrar!

bararellajaborie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.