söndag 28 oktober 2018

Grön- och rödkålssallad

Isbergssallad är ju ganska trist så här års. Den innehåller inte mycket av värde förutom vatten. Jag har hittat en ny salladsfavorit som innehåller nyttigheter som rödkål och grönkål. Känns både mer anpassat efter säsong och som att det innehåller nyttigheter. Dessutom mättar den en del. Gott som tillbehör till det mesta!
Det är spännande med den här salladen, för jag som inte tycker om senap gillar salladen trots dressing med senap i. Jag minskar en aning på senapen bara. Första gången jag läste receptet lät det som ett saligt ihopkok, men det blir verkligen gott. Parmesan och valnötter har jag haft i ibland och skippat ibland.
Just nu har jag valnötter hemma som jag fått av en vän. Valnötterna har vuxit hos hennes pappa i Skåne. Det är lite pill att få ut nötterna ur skalet så det blev inte så många nötter på dagens sallad.

Inga kommentarer: